sunnuntai 6. maaliskuuta 2016

Viikkojen 8 ja 9 kosmetiikkaostokset

Heips :) Tänään olisi sunnuntain kunniaksi tarkoitus kurkistaa, mitä mä olen parin viime viikon aikana itselleni kosmetiikan osalta saanut. Ostospostaukset tulevat todennäköisesti jatkossa vähenemään tai ainakin niiden sisältö tulee vähenemään ja siitä hieman pitempi selostus postauksen lopussa!


Aloitetaan tästä Anastasia Beverly Hillsin Contour Cream Kitistä, jonka tilasin itselleni Beauty Baysta. Omani on sävyssä Fair, joka on neljästä saatavilla olevasta sävystä kaikkein vaalein. Mä kirjoittelin kuukausi sitten postauksen omistamistani korostus- ja varjostuspaleteista ja mainitsin siinä himoitsevani myös tätä. No, aika pian sen postauksen julkaistuani tämä paletti tulikin sitten tilattua enkä ole katunut päätöstäni hetkeäkään! Kyseinen paletti sisältää siis voidemaisia värejä ja Anastasia Beverly Hillsiltähän löytyy myös puuterisävyjä sisältävä Contour Kit, joka on saatavilla kolmessa eri sävyssä.


Tämä paletti sisältää kolme vaaleaa sävyä korostusten tekemiseen ja vastaavasti kolme tummaa sävyä varjostuksia varten. Ylärivin valkoinen sävy Lustre on näistä ainut, joka on hieman shimmerinen ja joka ei itselläni ole juurikaan päässyt käyttöön, mutta toi soveltuu oikein hyvin highlighteriksi esimerkiksi poskiluun päälle. Sävyn kummaltakin puolelta löytyy aika pitkälti samaa sävyluokkaa olevat Soft Light sekä Fair, jotka osoittautuivat kumpikin aivan mahtaviksi sävyiksi kasvojen korostamiseen. Pigmenttiä riittää ja näitä värejä on helppo työstää. Alarivistä vasemmalta oikealle löytyvät sävyt Fawn, Shadow ja Mink, jotka myös ovat kaikki sävyiltään hyvin lähellä toisiaan. Shadow on hitusen lämpimämpi sävy ja Mink taas muita kahta hieman tummempi.

Soft Light / Lustre / Fair / Fawn / Shadow / Mink
Yllä vielä swatchit kaikista sävyistä. Multa löytyy tosiaan myös Blush Professionalin voidemaisia värejä sisältävä korostus-/varjostuspaletti ja tykkään kyllä siitäkin. Mielestäni tämä ABH:n paletti on kuitenkin parempi, sillä nämä värit on helpompi häivyttää iholla. Itse oon käyttänyt siihen tarkoitukseen vähän aikaa sitten ostamaani beautyblenderiä ja täytyy sanoa, että siihen tarkoitukseen kyseinen meikkisieni toimii aivan loistavasti! Itse maksoin tästä paletista 45,40 € ja olisin voinut maksaa tästä kyllä enemmänkin. Olen ollut palettiin ja sen sävyihin todella tyytyväinen ja tämä tulee olemaan kovassa käytössä myös jatkossa!


Vähän samoilla linjoilla jatketaan, sillä Beauty Bayltä tuli tilattua myös pari muuta Anastasia Beverly Hillsin tuotetta. Toinen on paljon puhuttu ja kehuttu Dipbrow Pomade ja toinen 12 Large Synthetic Duo Brow Brush, jonka ostin juurikin tuota Dipbrow Pomadea varten. Sivellin osoittautui todella hyväksi enkä mä ole muita siveltimiä tuon kulmavärin levittämiseen käyttänytkään. Siveltimen toisesta päästä löytyy harja ja toisesta suurehko viistopäinen sivellin. Aivan loistava sivellin, jota voin lämpimästi suositella käytettäväksi juurikin tuon Dipbrow Pomaden kanssa ja miksei myös muiden kulmavärien kanssa :) Siveltimellä oli hintaa 15,90 €.


Oman Dipbrow Pomadeni tilasin sävyssä Taupe. Mietin todella, todella pitkään mikä sävy olisi mulle se oikea ja katsoin varmaan miljoona youtube-videota ja kuvia näistä kulmaväreistä ennen kuin osasin tehdä päätökseni. Suosittelenkin kaikkia, jotka harkitsevat tämän tuotteen ostamista, katsomaan niitä videoita ja kuvia, sillä ABH:n omat tuotekuvat eivät välttämättä ole lähelläkään todellisuutta. Dipbrow Pomade on siis kulmaväri, jota on tarkoitus levittää siveltimen kanssa. Tätä on kehuttu maasta taivaisiin eikä syyttä - onhan tää aivan mielettömän hyvä! Pientä totuttelua tämän käyttö mulla vaati, sillä tämän kanssa on todella helppo saada kulmista hyvinkin tummat ja luonnottoman näköiset. Tämän kanssa kannattaa lähteä liikkeelle todella pienellä määrällä ja lisätä sitä sitten tarpeen mukaan ja häivyttäminen on mielestäni erityisen tärkeää tämän tuotteen kohdalla. Purkissa oleva väri on hyvin pehmeää ja helposti työstettävissä siveltimen kanssa. Itse en ole työpäivisin tähän vielä tarttunut, sillä tämän kanssa kulmien laittaminen kestää mulla vähän kauemmin kuin "tavallisen" kulmavärin kanssa, mutta kun mulla on ollut enemmän aikaa panostaa meikkiin, on tämä ollut valintani. Tuote on saatavilla tällä hetkellä Beauty Bayn sivuilla 11 eri sävyssä ja itse maksoin omastani 17,10 €. Hinta ei todellakaan ole paha varsinkaan, kun miettii kuinka riittoisaa tämä on. Dipbrow Pomade on jo pitkään lukeutunut mun "must have" -kosmetiikkatuotteisiin enkä todellakaan joutunut pettymään tähän :)


Mun on tarkoitus hankkia itselleni jossain vaiheessa Real Techniquesin Sculpting Brush, mutta sitä ennen päätin testata tätä Morphe Brushes M460 Flat Contour Brushia. Kyseessä on aivan loistava sivellin varjostusten tekemiseen. Sivellin on riittävän ohut ja tiheäkarvainen ja tämä soveltuu oikein hyvin myös noille ABH:n voidemaisille väreille. Halutessaan siveltimen voi myös kääntää vaakatasoon ja häivytellä varjostukset sillä tavalla ja hyvin sekin toimii. Itse tosin suosin beautyblenderiä siinä hommassa, mutta olen tuollakin tavalla häivytellyt varjostuksiani. En ole huomannut, että tosta olisi irronnut vielä yhtäkään karvaa ja Morphen siveltimiä haluan ehdottomasti testata enemmänkin. Tähän olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen! Maksoin tästä 15,50 € ja tämä tuli myös tilattua Beauty Bayltä.


Sitten vielä feeluniquelta tilattu Urban Decayn Vice 4 -luomiväripaletti. Mähän vannoin itselleni jo joskus viime vuoden puolella, että tässä on paletti, jota mä en tarvitse. Sen sävyt eivät ole sellaisia, joita käyttäisin jokapäiväisessä arkimeikissäni ja muutenkin multa löytyy jo monta erittäin hyvää luomiväripalettia. No, kuinkas sitten kävikään? Tämä tuli kuitenkin tilattua ja maksoin paletista vain 45,97 €, kun se esim. tällä hetkellä maksaa feeluniquella 56,76 €. Muistaakseni UD:n tuotteet (ainakin luomivärit) olivat tuolloin kaikki -10% alennuksessa ja itse saan feeluniquelta kaikki UD:n tuotteet vielä -10% alennuksella, jolloin paletin hinta putosi yhteensä reilu 10 euroa. Ei huono! Mut yllätti tosin täysin se, ettei tämä paletti jäänyt tulliin kiinni enkä joutunut siis maksamaan tästä veroja. Tämä oli ensimmäinen kerta kun näin käy, kun olen tuolta tilannut jotain yli 22 euron arvosta. No okei, mun pari noin 25 euron arvoista tilausta ei myöskään ole jääneet tulliin, mutta siis kaikki vähänkin isommat tilaukset ovat aina jääneet. Mutta en valita, oon vaan iloisesti yllättynyt!


Tässä vielä kuva luomiväripaletin sisällöstä. Paletti sisältää 20 luomivärinappia, joista osa on täysin mattaisia, osa hieman shimmerisiä ja osa todella shimmerisiä ja metallinhohtoisia. Sävyt ovat mielestäni kauniita, mutta kuten sanottu, eivät ehkä ihan omaan arkimeikkityyliini sopivia. Löytyy joukosta toki niitäkin sävyjä, joita on helppo käyttää myös arkimeikissä, mutta esimerkiksi vihreä tai tumman sininen eivät kuulu niihin sävyihin, joita arkena tykkään käyttää. Kevään ja kesän tullessa värit kuitenkin lisääntyvät silmämeikissäni yleensä aika reilustikin, joten kyllä tälle paletille käyttöä löytyy! Koitan tehdä jossain vaiheessa tästä vähän tarkempaa postausta. Paletin mukana tuli myös kaksipäinen sivellin, kuten suurimmassa osassa muistakin UD:n luomiväripaleteista ja olen pitänyt tuosta siveltimestä todella paljon.

Näiden lisäksi ostin myös pari pulloa Batisten kuivashampoota, Herbinan Moisture Balance kasvonaamion sekä Lumene Bright Now Vitamin C Dry Skin Coctailin, joista kaksi jälkimmäistä mainitsin mm. joulukuun suosikit postauksessa, joten päätin jättää ne tämän postauksen ulkopuolelle. Sitten vielä se, selostus siitä, miksi ostospostausten määrä tulee jatkossa vähenemään:

Kirjoittelin jo joskus tammikuussa, että aion tänä vuonna kirjata ylös kaikki ostamani kosmetiikkatuotteet ja myös niiden hinnat ja joka kuukauden jälkeen aina laskea, kuinka paljon mulla on mennyt rahaa. Jo tammikuun saldo yllätti mut, sillä rahaa oli mennyt melkoisen paljon, mutta tammikuussa tilasin itselleni yli sadan euron sivellinsetin Sigmalta, mikä totta kai nosti loppusummaa todella paljon. No, tuli helmikuun loppu ja aika laskea yhteen kuinka paljon rahaa oli tässä kuussa mennyt. Mä järkytyin. Rahaa oli mennyt reippaasti enemmän kuin tammikuussa ja se summa oli todella, todella suuri. (Tämä siis mun mielestä, joillekin se ei välttämättä ole vielä mitään.) Tuijotin sitä loppusummaa ja mua alkoi hetkellisesti jopa inhottaa se ajatus, että olen tuhlannut niin paljon. Toki kosmetiikka on ollut ja tulee varmasti aina olemaan mulle intohimo ja asia, johon haluan rahaa laittaa, mutta johonkin se raja täytyy vetää. 

Mä olin ihan tarkoituksella sallinut helmikuussa itselleni muutamat kalliimmat kosmetiikkaostokset vähän kuin palkinnoksi siitä, että vihdoin ja viimein eräs vaikeahko elämäntilanne tuli päätökseen kuun alkupuolella. Nyt oon kuitenkin päättänyt, että tätä tuhlaamista on pakko rajoittaa. En aio pitää ostolakkoa, mutta todellakin harkita hyvin tarkkaan jokaisen mahdollisen kaupasta tai nettikaupasta löytämäni tuotteen kohdalla, tarvitsenko mä sitä todella tai onko se sellainen, mille todella löytyy käyttöä. Toki joskus voi itseään hemmotella ja ostaa niitäkin juttuja, joita ei välttämättä tarvitse, mutta ihan tässä mittakaavassa en aio sitä enää tehdä. Ainakaan vähään aikaan. Ja tässähän saa samalla kivasti säästettyä rahaa syyskuun USA-reissua varten ja siellä sitten voikin taas hyvällä omalla tunnolla sallia itselleen niitä uusia kosmetiikkatuotteita ;)

Muttamutta, tän "lyhyen" loppupuheen jälkeen kysyisinkin teiltä, oletteko te testanneet näitä tuotteita? :)

10 kommenttia:

  1. Mä huomasin, että mun viime kerralla tilattu feeluniquen paketti oli lähetetty Alankomaista. Mistä sun paketti oli lähetetty? Olisiko feeluniquella joku haarakonttori manner-Euroopassa ettei tarvitse huolehtia tulleista.. En tiedä. Sun Vice näyttää just siltä miltä pitää. :) Mulla on myös tuo Morphen sivellin ja olen tykännyt siitä. USA:n matka tosiaan voi toimia hyvänä kannustimena olla ostamatta kosmetiikkaa, koska siellä on niiiiin paljon paremmat (ja edullisemmat) apajat kuin täällä Suomessa (tai edes nettikaupoissa).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei no toi selittäisi kyllä sen, ettei niitä alveja tarvinnut maksaa. Mä oon heittänyt kaikki liput ja laput sekä sen laatikon jo menemään, mutta mulle on tulossa sieltä myös toinen paketti niin katson siitä, mistä se on lähetetty! :) Jep, odotan kyllä kuin kuuta nousevaa sitä meidän matkaa. Tuun varmasti sekoamaan (ja köyhtymään) sillä reissulla, kun pääsen käsiksi kaikkiin niihin meikkeihin, mitä siellä myydään :D

      Poista
  2. Mahtava kuulla mielipiteitä noista ABH:n tuotteista! Mun on saatava noista molemmat! :D Mun kulmakarvat eivät kasva luonnostaan ihan siihen malliin, johon haluisin niiden kasvavan, joten joudun piirtämään jonkun verran kulmakarvan sisäosaa. Sen vuoksi uskoisin, että tuo DipBrow Pomade on täydellinen tuote itselleni :)

    Kuulostaa ihan järkevältä vähän rajoittaa kosmetiikan ostelua. Mullakin menee melkoisen paljon rahaa kosmetiikkaan, etenkin meikkeihin. Toisaalta haluan ison meikkikokoelman ja olen valmis siitä maksamaan. Toisaalta rahaa menee myös muihin juttuihin elämässä, enkä halua meikkiostoksen olevan muista jutuista pois. Välillä tulee osteltua meikkejä niin paljon, että pidän sellaisia muutaman viikon ostolakkoja :D Itse kyllä harkitsen ostokseni tarkkaan, mutta niitä must have juttuja on vain niin paljon, ettei kaikkea voi saada heti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kannattaa kyllä ehdottomasti ostaa noi, ihan taivaallisen hyviä molemmat ja en usko, että joudut pettymään! :D Mä voisin myös uskoa, että toi Dipbrow Pomade on sulle aika loistava tuote, sillä taas todella kivasti muotoiltua kulmia halutunlaisiksi :)

      Meikit on yleensä mullekin se kosmetiikan osa-alue, mihin rahaa menee eniten. Ja sehän johtuu ihan siitä, että rakastan niitä meikkejä niin paljon :D Täällä on myös haaveena iso meikkikokoelma ja pikkuhiljaa sitä koitetaan tässä kasvattaa :) Tollaset muutaman viikon ostolakot on varmaan tosi käteviä! Ja sellaisten jälkeen on varmasti taas tosi kiva ostella kaikkia ihania juttuja itselleen :)

      Poista
  3. Tuo luomiväripaletti näyttää ihanalta! Tosi kivoja sävyjä :)
    Pitäisi itsekin katsoa tarkemmin kuinka paljon sitä rahaa onkaan mennyt viime aikoina, ihan turhiinkin juttuihin. Nyt kun koulu alkoi ei vaan jotenkin osaa muuttaa rahankäyttöään siihen mikä olisi sopivaa opiskelijalle.. ehkä pitää järkyttää itseään juuri tällä sun tavalla ja laskea kaikki yhteen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi sävyt on kyllä tosi upeita ja ton tyylistä palettia multa ei vielä löytynytkään! :) Joo se on paha, kun on tottunut johonkin tiettyyn tyyliin ja sitä pitäisi sitten ruveta muuttamaan. Varsinkin, jos niitä menoja pitää karsia siitä, mihin on tottunut :D Mä suosittelen kyllä laskemaan ja kokoomaan yhteen kaikki tollaset "turhemmat" ostokset, se järkytys saattaa tuottaa tulosta :D Mulla ainakin kävi niin!

      Poista
  4. voi että mitä ihania kosmetiikka hamstrauksia oot taas tehnyt ♥!

    VastaaPoista
  5. Eiiiiih Lindaaaaa, mä en kestä :D<3 Haluan kaikessa yksinkertaisuudessaan nää kaikki! Paitsi ton Dipbrow Pomadenin, koska se mulla on hahah, muuten toki haluaisin senkin :D Oli myös super kiva lukea sun kokemuksia siitä tuotteesta! Ehkä seuraavaksi ostan testiin tuon Anastasia Beverly Hillsin Contour Cream Kitin, kuulostaa nimittäin niin hyvältä <3 Kunhan ensin kulutan edes suht loppuun sen puuteriversion samalta merkiltä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten vaan kipinkapin ostoksille, kun oot saanut oman Contour Kitisi lähenemään loppua, toi Contour Cream Kit on meinaan aika huipputuote ;D Musta oli hauska huomata, että oltiin huomattu tosta Dipbrow Pomadesta niin paljon samoja asioita! :D

      Poista

Kiitos kommentista!