torstai 26. toukokuuta 2016

Sephoran tilaus


Muistaako kukaan, miten tossa pari viikkoa sitten kerroin tehneeni vähän kalliimmanpuoleisen kosmetiikkatilauksen? No kyseessä oli joka tapauksessa Sephoran ranskankielisille sivuille tehty tilaus. Mulle tuli tossa jokin aika sitten aika isonakin yllätyksenä se, että Sephorasta on mahdollista tilata myös Suomeen ja vähän sen jälkeen päätin katsastaa, mistä kaikkialta Euroopasta niitä sitten oikein on mahdollista tilata. Klikkailin itseni totta kai heti ensimmäisenä Sephoran ruotsinkielisille sivuille, mutta turhaan. Sieltä ei voinut kosmetiikkaa tilata eikä voinut myöskään espanjankielisiltä sivuilta. Ton Ranskan tiesin jo etukäteen ja vaikka mä olen ranskaa lukiossa opiskellutkin, ovat ruotsi ja espanja mulla selkeästi vahvempia kieliä, mutta yllättävän kivuttomasti se ranskakin sujui, kun lähdin tilausta tekemään :D Eihän siellä sivuilla seikkailu ja tuotteiden ostoskoriin lisääminen mikään ongelma ollutkaan, kun noi nettisivut nyt toimii kaikki aika pitkälti samalla kaavalla, mutta siinä vaiheessa, kun siirryin ostoskoriin ja lähdin noita tilaamaan, iski eteen pari vähän ongelmallisempaa kohtaa, joista kuitenkin selvittiin kunnialla ja lopulta sain tilaukseni lähetettyä!

Paketin kuljetti UPS, joka toi ton ihan kotiin asti. Itse asiassa mä en oo mikään kotiinkuljetuksen suurin fani, koska en oo ikinä kotona silloin, kun noita paketteja yritetään toimittaa. En ollut nytkään ja jouduin lopulta muuttamaan paketin toimituksen siten, että se viedään mun isälle, joka sattumalta oli koko maanantain kotona ja pystyi siellä siis päivystämään paketin tuloa. Toi on mun mielestä vähän huono juttu, että niitä toimitetaan pääasiassa päivällä siinä yhden-kahden aikaan, kun en mä ainakaan ole siihen aikaan ikinä kotona, eikä tuolta pystynyt valitsemaan mitään iltatoimitusta. Tästä syystä mä en ikinä valitse kotiinkuljetusta, vaikka sen sattuisi saamaan ilmaiseksi. Pääasia kuitenkin, että sain paketin itselleni ja toimituksessahan kesti siis suunnilleen viikko.


Ylläolevassa kuvissa näkyykin sitten saaliini ja kyllä, Too Faced oli se syy, miksi ton tilauksen ylipäätään laitoin menemään. Mä en vaan pääse yli enkä ympäri siitä, kuinka paljon rakastan Too Facedin Chocolate Bar -luomiväripalettia ja olin nyt sitten selkeesti liian malttamaton odottaakseni syyskuista Jenkkilän reissua, jolloin olisin päässyt paikan päälle Sephoraan shoppailemaan. No, eiköhän sieltä tule ostettua paljon muuta, vaikka nämä tilasin itselleni jo nyt etukäteen! Joukosta löytyy myös NARSin paljon kehuttu peiteaine. Nyt joku saattaa ajatella, että oliko sitä oikeasti ihan pakko tilata kerralla noin pirusti noita luomivärejä? Ja vastaus on, että oli. Mun olisi tehnyt mieli tilata tuolta paljon enemmänkin ihan vaan puhtaasti siksi, että maksoin tosta toimituksesta 30 euroa. Jep. En olisi ikinä edes kuvitellut maksavani noin isoja toimituskuluja yhdestäkään tilauksestani yhtään mihinkään verkkokauppaan, joten pakkohan sen tilauksen arvonkin oli sitten olla suhteellisen korkea. En todellakaan lähtisi edes unissani maksamaan esim. yhden luomiväripaletin vuoksi tollasia toimituskuluja. Toi hinta kirpaisi nytkin, mutta enpä toisaalta usko, että tonne tulee ihan äkkiä uudestaan tehtyä tilausta.


Paketista paljastui Too Facedin Chocolate Bon Bons -luomiväripaletti, mikä oli mulle ihan täysin pakollinen ostos ja tämän klikkailin ostoskoriin ihan ensimmäisenä. Siis katsokaa nyt noita sävyjä - noi on niin upeita! Joukosta löytyy tosi paljon tollasia ruskeansävyisiä neutraaleja luomivärejä, mutta myös hempeää vaaleanpunaista, kirkkaan pinkkiä, violettia ja sinertävää sävyä. Tämä on mun mielestä sävyvalikoimaltaan aika täydellinen sellaiselle henkilölle, joka tykkää käyttää pääasiassa nuden ja ruskean sävyisiä luomivärejä, mutta kaipaa toisinaan pientä värikästä piristystä sinne silmämeikkiin. Muutamaa näistä luomiväreistä olen ehtinyt testaamaan ja laatu on aivan huippu. Pigmenttiä löytyy eivätkä luomivärit varise pitkin poskia. Teen tästä jossain vaiheessa oman postauksen swatchien ja meikkikuvien kera, jos sellainen vain kiinnostaa? Tosin sitä ennen pitäisi saada parista muustakin luomiväripaletista vastaava postaus tehtyä.. :D Tästä maksoin 44,00 €.


Too Facedin Semi-Sweet Chocolate Bar -paletti oli niin ikään sellainen, minkä oon itselleni halunnut. Tästäkin löytyy toinen toistaan upeampia sävyjä ja laatu vaikuttaisi olevan yhden teustauskerran jälkeen aivan yhtä hyvä kuin Too Facedin muissakin luomiväreissä. Tämä paletti sisältää paljon lämpimiä sävyjä ja taas sitä turvallista ruskeaa ja harmaata, jota monet silmämeikeissään suosivat. Joukosta löytyy kuitenkin myös niitä tummempiakin sävyjä ja mun mielestä onkin ihan mahtavaa, että näillä paleteilla onnistuu vaivatta niin arkisemmat meikit kuin ihan kunnon tummat juhlameikitkin. Tämä pääsee myös myöhemmin esittelyyn vielä omassa postauksessaan ja tällä oli niin ikään hintaa 44,00 €. Molemmat paletit sisältävät sekä matta- että shimmersävyä ja molemmat myös tuoksuvat ihanalle suklaalle.


Luomiväreillä jatketaan, sillä klikkailin ostoskoriin myös tämän Too Facedin Natural Eyes -paletin, joka nimensä mukaisesti sisältää aika neutraaleja luomivärejä. Paletista löytyy neljä mattasävyä - Heaven, Cashmere Bunny, Sexpresso ja Nudie ja loput ovat shimmersävyjä. Tämän mä halusin itselleni oikeastaan ihan siitä syystä, että tämä paletti on kooltaan pieni, mutta sisältää kuitenkin kaikki sävyt, joita itse ihan tavalliseen arkimeikkiin kaipailen ja sopii siitä syystä loistavasti otettavaksi mukaan jonnekin matkalle. Laatu on näissä aivan yhtä hyvä kuin isommissakin Too Facedin luomiväripaleteissa. Paletista löytyy myös peili, mutta toi vihkonen on tossa nyt sen edessä. Upeat sävyt tässäkin paletissa! Maksoin tästä 35,50 €.


Tilasin itselleni myös tuon Too Facedin Totally Obsessed paketin, joka sisältää näytekokoja viidestä eri Too Facedin tuotteesta. Tä oli mun mielestä ihan loistava, sillä tällä tavalla mä pääsen hyvin testaamaan nämä mua itseäni kiinnostaneet primerit sekä tuon ripsivärin eikä mun tarvitse suoraan ostaa noita täysikokoisena. Aina on kuitenkin se riski, etten niistä pidä tai ne eivät mulle sovi, joten tällaiset matka-/testikokoiset tuotteet on ihan loistavia tähän hätään. Paketti sisälsi 5 ml näytekoon Hangover Replenishing Face Primerista eli meikinpohjustusvoiteesta, 5 ml näytteen Shadow Insurance Anti-Crease Eye Shadow Primerista eli silmämeikinpohjustajasta, näytekoon Better Than Sex ripsiväristä, 5 ml näytteen Melted Long Wear Lipstickistä sävyssä Chihuahua sekä näytteen Chocolate Soleil Medium/Deep Matte Bronzerista. Näistä oon ehtinyt testaamaan vasta tota Melted huulipunaa ja sitäkin vain pikaisesti, joten kirjoittelen näistäkin jossain vaiheessa myöhemmin lisää. Paketti maksoi 18,00 € mikä ei todellakaan mun mielestä ole paha hinta siitä, että saan testattavaksi tällaisen kasan tuotteita - vaikkakin näytekokoisia sellaisia.


Ja viimeisenä vielä tämä NARSin Radiant Creamy Concealer, josta oon lukenut hurjasti kehuja eri blogeista. Mä oon käyttänyt tummille silmänalusille nyt varmaan jo kuukauden putkeen UD:n peiteainetta ja tykkään siitä kyllä oikein kovasti, mutta halusin silti ostaa tämän itselleni testiin. Ja kyllä kannatti! Omani on sävyssä Vanilla ja toi on oikeastaan aivan passeli mun iholleni. Ei tällä täydellisesti ja kokonaan saa niitä tummia silmänalusia peittoon, mutta vielä paremmin kuin UD:lla. Tätä on myös todella helppo kerrostaa eikä tämä kasaudu juonteisiin tai paakkuunnu sy-iholle, kuten jotkut peiteaineet. Ihan mahtava tuote ja parin käyttökerran jälkeen voin sanoa, että tästä tuli heittämällä mun uusi suosikkini! Toki mä aion noita mun vanhojakin peiteaineita käyttää, mutta rakastuin tähän kyllä ihan täysin. Mun täytyy jossain vaiheessa hankkia tästä vieläkin vaaleampi sävy, mutta toistaiseksi mennään tämän kanssa. Maksoin tästä 29,95 €.

Sellaisia uutuuksia Sephorasta :) Niin ja tosiaan tulihan sieltä tilattua jotain teillekin arvottavaksi, joten pysykäähän kuulolla - ajattein laittaa arvonnan pystyyn, kunhan toi kesäkuu tuolta starttaa ;)

Oletteko te tilanneet Sephoran verkkokaupasta joskus jotain? Entä mitäs mieltä olette näistä ostoksista? :)

18 kommenttia:

  1. Oon odottanut tätä postausta innolla! :D Ihania löytöjä <3 Too Faced on kyllä mun suosikki high end kosmetiikkamerkki. Harmi, kun sitä on niin hankalasti saatavilla Suomessa :( Semi Sweet Chocolate Baria olen harkinnut itsekin, mutta koska maailma on pullollaan ihania luomiväripaletteja, on se ainakin vielä jäänyt hankkimatta. Alkuperäinen Chocolate Bar on kyllä paras ikinä! <3 Ainut Too Facedin tuote, josta en tykännyt yhtään, on tuo Better Than Sex ripsiväri. Se varisi ja täysikokoinen ripsiväri oli niin raskas, että ripsiväriä oli hankala lisätä :D Olisi kiva kuulla sun ajatuksia tuosta myös. Voihan se olla, että mulle sattui joku huono kappale. Tekisi mieli kokeilla samaa ripsaria vedenkestävänä :)

    Narsin peiteaine houkuttelisi myös. Urban Decayn peiteaine on ihan hg mulle. Sen lisäksi, että se on hyvä, se on helposti saatavilla nykyisin. Toisaalta Too Faced lanseeraa Born This Way peiteaineen kesäkuussa ja sitä mun on ihan pakko testata, koska Born This Way meikkivoide on niin loistava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! <3 Joo siis mua oikeesti harmittaa se, miten hankalaa Too Facedia on saada Suomeen :D Toivottavasti tilanne korjautuisi piakkoin ja joku eurooppalainen nettikauppa saisi/ottaisi sitä enemmän valikoimiinsa. Chocolate Bar on aivan ihana ja hyviä ovat kyllä noi kaksi muutakin :) Muistelinkin, ettet sä pitänyt tosta ripsiväristä ja muakin pelottaa mitä tosta tykkään, kun en yleensä ikinä tykkää ei-vedenkestävistä ripsareista. Ja toisaalta musta tuntuu, etten muutenkaan koskaan tykkää niistä ripsareista, joita kaikki muut hehkuttaa :D

      Toi Narsin peiteaine on mulle ihan täydellinen, mutta UD tulee hyvänä kakkosena. Oi en tiennytkään tosta Too Facedin tulevasta peiteaineesta, kiitos kun kerroit! Mä olisin nytkin halunnut tilata tota Born This Way meikkivoiteen itselleni, mutta en sitten viitsinyt ottaa sitä riskiä, että sävy olisi täysin väärä.

      Poista
  2. Oi mitä herkkuja :3 Mie olen Puolan Sephoran sivuilla seikkaillut ja siellä taisi olla toimituskulut 20 €, mutta halvemmat silti kuin Ranskassa.

    Ehkäpä sieltä joskus tulee jotain mielenkiintoista tilattua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sieltäkin saa tilattua! :) Joo no noi on jo vähän inhimillisemmät toimitutuskulut kuin toi 30 euroa :D Täytyy pitääkin toi mielessä, kiitos vinkistä :)

      Poista
  3. Kuola valuu kun katson näitä sun ostoksia!!! :) Ovatko Bon Bons ja Semi Sweet yhtä hyväntuoksuisia kuin Chocolate Bar? :P Mä olen joskus harkinnut tilaavani Ranskan Sephorasta, mutta postikulut ovat saaneet mut toisiin aatoksiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mäkin oon kieltämättä melkoisen innoissani näistä<3 :D Juu kaikki kolme tuoksuvat aivan samalle ihanalle suklaalle :) Niin ne meinasivat saada mutkin, mutta lopulta tilaus tuli kuitenkin tehtyä eikä kyllä kaduta yhtään nyt, kun sain nämä kaikki itselleni!

      Poista
  4. Oi mitä ostoksia! Kaikki kyllä kelpaisi, varsinkin tuo Bon Bons paletti ♥ Niiiiin herkullisia värejä! Myös tuo näytekokopaketti kutkuttelisi, pakko ostaa se jos joskus eksyn Sephoraan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä vaan, eikö olekin ;D ♥ Toi on kyllä ihan superkätevä ja kiva päästä tällä tavalla testaamaan noin montaa tuotetta :) Lisäksi varsinkin tosta luomivärinpohjustajasta riittää varmasti todella moneen kertaan, kun ei sitä kovin paljoa kerralla tarvitse käyttää :D

      Poista
  5. Vähänkö kivoja juttuja! :) Kelpais kaikki tänne haha :D <3 Toi Too Facedin Natural Eyes paletti kiinnostais mua, oon hiukan innostunut neutraaleista luomiväreistä :) Sun blogista oon jotenkin saanut semmosta meikkausinpraatiota mitä en oo ennen saanut. Koska en oo mikään ihmeellinen meikkaaja eikä mulla oo mitää ihmeellisiä meikkejä :D Mutta esim oon tehnyt just yläluomen rajaukset parina kertana ja tänää ajattelin laittaa luomiväriä, ekaa kertaa elämässäni juuri saman sävyisiä kuin tuossa Too Facedin Natural Eyes paletissa. Kiitos sulle kovasti inspiraatiosta <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä nää on aikas ihania<3 :D Neutraalit luomivärit on kivoja ja ne saa kyllä sopimaan yhteen minkä tahansa lookin kanssa :) Oi vitsit miten ihana kuulla Niina, et tiedäkään kuinka hyvältä tuntuu kuulla tollasta :') Ole hyvä vain ja ihanaa viikonloppua sulle kaunokainen ♥

      Poista
  6. Aah mitä tuotteita! ♥ Nuo luomiväripaletit näyttävät kyllä toinen toistaan houkuttelevimmilta, ja ihanat sävyt jokaisessa :) Tuo Natural Eyes olisi tosi kätevä kokonsa ja hyvien sävyjensä ansiosta! Onhan tuo 30e aika paljon toimitusmaksuista, ja ymmärränkin ihan täysin että siksi tilasit vähän enemmän tuotteita kerralla. Toivotaan että kaikki ajavat asiansa hyvin, eikä sen suurempia pettymyksiä tule! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi luomiväripaletit on niiiin ihania kaikki<3 :D Natural Eyes sisältää tosi käytännöllisiä ja kauniita sävyjä ja vaikka noi on kaikki tosi luonnollisia ja samantyylisiä, noilla saa kuitenkin tosi monipuolisia meikkejä tehtyä :) Jep, 30 euroa on aika paljon, mutta ehkä mun luomivärikiintiö on taas hetkeksi täynnä :D Tähän mennessä oon ainakin ollut kaikkiin todella tyytyväinen :) <3

      Poista
  7. Okei, nyt on sanottuva että kateus iski! :D Aivan liian ihanan näköisiä nuo luomiväripaletit. Sävyt on niin täyteläisiä ja upeita, huh huh! <3 Ja olen himoinnut jo pidemmän aikaa tuota NARSin putkiloa, juurikin siksi kun sitä on hehkutettu kaikkialla :P arvaa vaa meninkö tämän postauksen jälkeen tutkimaan kyseisen puljun nettisivuja, mutta nuo postikulut on oikeasti aika suolaiset! Nyt sitten kamppailen, että tilaanko heti vai odotanko elokuun ruotsin reissuun asti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi paletit on kyllä ihan täydellisiä<3 Tota NARSia on hehkutettu todella, todella paljon ja yhdyn niihin puheisiin kyllä ihan täysin. Mulla on tosi tummat silmänaluset ja toi peittää ne ihan älyttömän hyvin! Paremmin kuin mikään muu peiteaine ja niitä on kyllä tullut testailtua melkoisesti :D Joo 30 euron postikulut on suorastaan aika törkeet.. Mä varmaan tilailisin tuolta kerran kuussa jotain, jos ne olis vähän pienemmät :'D

      Poista
  8. Miten ostoskorin jälkeen saa valittua tilausmaaksi Suomen kun sivu tarjoaa vain Ranskan postitusta??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä oletko sama henkilö, joka aamulla kyseli asiaa toisessa Sephoran postauksessani ja kenen viestiin vastasinkin jo. Mutta siis käyttäjätiliä luodessa kirjoitetaan osoite ja sieltä pudotusvalikosta saa valittua maaksi Suomen.

      Poista
  9. Joo kiitos vastauksestasi. Vasta nyt löysin sen linkin. Oli aika vaikea löytää. Ihanaa että pääsen tekemään tilauksen :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!