keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

Testissä Balmainin hiustenhoitotuotteet


Olin jo jonkin aikaa miettinyt, että haluaisin päästä testaamaan Balmainin hiustenhoitotuotteita ja kun Linda blogissaan niistä mainitsi, päätin tilata itselleni muutaman testiin. Klikkailin itseni Bangerheadin verkkokauppaan ja sieltä ostoskoriin muutaman näytekoon ja yhden täysikokoisen pullon. Kaikki hiustenhoitotuotteet olivat vielä -20% alennuksessa ja sehän sopi mulle paremmin kuin hyvin! Mun edellisestä Bangerheadin tilauksesta olikin vierähtänyt jo tovi ja vielä reilu vuosi sittenhän mä tilasin sieltä oikeastaan kerran kuussa jotain. Balmainin tuotteiden lisäksi tilasin itselleni varastoon uuden pullon Hawaiian Tropicin Tanning Oilia, joka toivottavasti auttaa mua saamaan ihanan brunan tänä kesänä :)


Tilasin 50 ml koot sekä Moisturizing Shampoosta että Moisturizing Conditionerista. Mä oon sata kertaa maininnut olevani todella tarkka ja vaativa käyttämieni shampoiden ja hoitoaineiden kanssa. Tätä shampoota kuvaillaan erittäin kosteuttavaksi ja ravitsevaksi ja se sisältää arganöljyä. Shampoon pitäisi lisätä hiusten kiiltoa, vahvuutta ja käsiteltävyyttä. Valitettavasti shampoo oli mulle pettymys, sillä sen pesuteho ei ollut kovinkaan kummoinen ja mulle shampoossa se hyvä pesuteho on ensiarvoisen tärkeä asia. Tätä sai käyttää kerralla melko paljon eikä mun pitkille hiuksille tosta 50 ml pullosta kovin moneksi kerraksi riitä. Lopulta hiukset tuli toki puhtaiksi eikä tämä ainakaan niitä kuivattanut, eli sen puoleen tuote kyllä toimi.

Moisturizing Conditioner on hoitoaine, jonka luvataan vahvistavan ja suojaavan hiusta. Hoitoaine sisältää shampoon tapaan arganöljyä ja myös UV- sekä lämpösuojan. Tästä pidinkin sitten jo enemmän, sillä hoitoaine selvitti oikein hyvin shampoon aiheuttamat takut ja hiukset tuntuivat pehmeiltä tämän käytön jälkeen. Ei tämä mun mielestä mikään superkosteuttava tuote ole enkä välttämättä käyttäisi tätä, mikäli tarvitsisin runsaampaa kosteutusta hiuksilleni, mutta ihan hyvä perushoitoaine tämä oli. Sekä shampoo että hoitoaine maksoivat 7,92 € / kpl.


Leave In Conditioning Sprayn ostin 200 ml täysikokoisena pullona ja kyseessä on siis hiuksiin suihkittava jätettävä hoitoaine. Mä käytän tällaista aina hiukset pestyäni, vaikka niissä ei tavallisen poispestävän hoitoaineen jäljiltä takkuja välttämättä enää olisikaan. Oon vaan todennut sen, että mun hiukset on paremmassa kunnossa ja paremman näköiset, kun käytän jätettävää hoitoainetta koko päähän ja latvoihin vielä sitten jotain öljyä, seerumia tms. Tästä tykkäsin oikein kovasti, sillä suihke helpotti hiusten harjaamista ja vaikka näissä kaikissa testaamissani Balmainin tuotteissa on melko voimakas tuoksu, tässä se ei jää hiuksiin mitenkään erityisen voimakkaana. Tämä maksoi 23,50 €.


50 ml näytekoko lähti myös tästä Dry Shampoosta, sillä jostain kumman syystä mä yritän yhä etsiä kuivashampoota, joka päihittäisi Batisten. Tämän kuivashampoon olisi tarkoitus sekä tehdä hiuksista puhtaamman tuntuiset että antaa lisää volyymia, ja mähän en tosiaan sitä lisätuuheutta näiltä kuivashampoilta välttämättä tarvitse. Tämä ei missään nimessä ollut huonoimmasta päästä kuivashampoita, joita olen testannut, mutta ei tämä yllä läheskään samalle tasolle Batisten kanssa. Tämä teki hiuksita puhtaamman näköiset, mutta jätti sellaisen inhottavan lähmäisen tunteen, minkä niin moni kuivashampoo jättää. Mä oon tullut siihen tulokseen, että se johtuu juurikin siitä tuuheuttavasta ominaisuudesta, sillä myös Batisten XXL Volume tekee samaa. Ja se tunne on nimenomaan se, mistä mä en tykkää, sillä kaipaan kuivashampoolta ennen kaikkea sitä freshiä tunnetta ja näkyä. Tällä oli hintaa niin ikään 7,92 €.

Voisin sanoa vielä sanasen näiden tuotteiden tuoksusta. Monet ehkä tietävätkin, että nämä tuoksuvat melkoisen voimakkaalle ja varsinkin tällaiselle mietojen ja hentojen kukkais-, marja- ja karkkituoksujen ystävälle näiden tuoksu oli ensin pienoinen järkytys. Mä olin kyllä etukäteen netistä lukenut, että tuoksu on voimakas ja sitä se siis tosiaan oli. Mietin tosi pitkään suihkussa näiden kanssa lutratessani, että mistä toi tuoksu mua muistuttaa ja sitten tajusin, että Moroccanoilin tuotteet tuoksuu aika paljon samalle - ainakin mun nenääni :D Mikäli Balmainia haluat siis testata, mutta et ole kovin voimakkaiden hajujen ystävä hiustenhoitotuotteissa tai kosmetiikassa ylipäätään, suosittelen näiden tuoksuttelua etukäteen. Voin nimittäin hyvin uskoa, että joiltain saattaa jäädä tuotteet käyttämättä ihan pelkästään ton voimakkaan tuoksun takia.

Ovatko Balmainin hiustenhoitotuotteet tuttuja tai oletteko innostuneet testamaan näitä?

10 kommenttia:

  1. Balmainin Texturizing Salt Spray on ollut aika paljon kauneusblogeissa esillä, joten olen sen hankkimista harkinnut. Mutta jos siinäkin on tuo kuvailemasi voimakas tuoksu, niin ei enää niin hirveästi houkuttele. Oon nyt ihastunut label.m:n Sea Salt Spray suihkeeseen, jota tilasin pienen putelin Cocopandalta. Tuoksu on siinä hyvä, jotenkin "voidemainen" ja raikas eikä koppuroita hiuksia. Eli taidankin tilata label.m:ää isomman putelin tuon Balmainin sijaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on ja munkin piti toi ostaa testiin, mutta lopulta hillitsin itseni, kun tollasia suolasuihkeita ja vastaavia löytyy multa yllinkyllin jo valmiiksi :D Ehkä hankin sen sitten joskus, kun noi varastot tuolta vähän hupenee :) Joo noissa neljässä oli kaikissa aika voimakas ja täysin sama tuoksu, joten uskoisin sen olevan myös siinä suolasuihkeessa :/ Oi täytyykin pitää myös toi label.m:n suihke mielessä!

      Poista
  2. Oijoi, mä niin tykkään Balmainin tuotteista ja ihana kuulla, että säkin olet nyt päässyt niitä testailemaan! :)) Ja oli todella mielenkiintoinen lukea mitä tykkäsit eri tuotteista, kun itselläni ei tosiaan ole kokemusta kuin jätettävästä hoitsikasta ja suolasuihkeesta, mistä olenkin tykännyt todella paljon. Ehkä tämän sun postauksen jälkeen mun ei tartte edes kokeilla muita Balmaninin tuotteita vaan pysyn niissä mitkä on todettu hyväksi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niiden sun kehujen jälkeen oli ihan pakko päästä itsekin testaamaan noita! :D Suolasuihkeen meinasin tilata, mutta se jäi tällä kertaa väliin, kun tollasia vastaavanlaisia tuotteita multa löytyy about sata jo kaapista :D

      Poista
  3. Mulle Balmain on tuttu vain nimeltä, en ole vielä saanut aikaiseksi testata, vaikka mieli on tehnyt :) Nuo pikkupullot on käteviä, kun haluaa testata sokkona jotain uutta sarjaa. Tosin ei munkaan pitkiin hiuksiin niistä riitä kuin pariin kertaan :D Viikon reissulle ne on kuitenkin aika täydellisiä, niillä pärjää juuri sen viikon ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikkupullot on ihan superkäteviä juurikin ihan testausmielessä, mutta myös niille matkoille! Itse en ainakaan halua raahata lomamatkalle mitään täysikokoisia puteleita :D

      Poista
  4. Tuo hiuksiin jätettävä hoitoaine kuulostaa hyvältä! :) Olen monesti lukenut Balmainin tuotteista hyvää, joten kiva kuulla välillä hieman toisenlaistakin näkökulmaa ja suoria mielipiteitä kyseisistä tuotteista! :D Hahah, itsekään en ole löytänyt Batisten voittanutta kuivahsampoota, mutta enpä ole jaksanut yrittää etsiäkään kun ne on juuri sopivan hintaisia ja ajaa asiansa hyvin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi jätettävä hoitsikka oli kyllä mun suosikki tästä nelikosta :) Kannatti tilata täysikokoisena :D Joo musta tuntuu, että tää menee aika usein siten, että kaikki muut kehuu ja mä löydän sitten jotain valitettavaa :'D Mutta kaikkien hiuslaatu ja tarpeet on toki erilaisia eikä kaikki sovi kaikille :) Batistet on ihan parhaita ja kuivashampoiksi vielä aika edullisiakin, kun musta tuntuu että monista saa pulittaa helposti yli 10 euroa :D ♥

      Poista
  5. Kiinnostava oli lukea sun mielipiteet näistä! Kuivashampoosta kiinnostuin mutta siihen se sitten jäikin, musta tuntuu että moni tekee sellaisen ällötävän lähmäisen tunteen mutta hetki sitten onneksi löysin kuivshampoon joka ei sellaista tee ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Joo niin tekee, Batistet on oikeestaan ainoita, jotka ei mulle oo sellaista tehnyt :D Ihan mahtavaa, että sullakin on joku luottokuivashampoo, josta tykkäät<3 :)

      Poista

Kiitos kommentista!