perjantai 6. helmikuuta 2015

Hiusten muotoilu

Hirveä kiire aamulla ja hiukset sojottavat kaikkiin mahdollisiin (ja mahdottomiinkin) ilmansuuntiin - tuttu tunne kenellekään? Talvi tarjoaa kaupanpäälle vielä hiuksiin ihanan sähköisyyden ja paketti onkin sitten sitä myöten selvä. Mulla ei itselläni myöskään ole työpäivinä mitenkään liikaa aikaa laittaa hiuksia, mutta onneksi oon löytänyt muutaman hyvän tuotteen, joilla saan hiukset pysymään edes jotenkuten kurissa.


Hiusten sähköisyyttä ja yleistä kurittomuutta kesyttää todella hyvin toi Herbinan Letitys- ja rakennesuihke eli toisin sanoen suolasuihke. Se tekee hiuksista selkeästä karheammat ja täten helpommin käsiteltävät. Tämä on mulle ihan ehdoton tuote useimpina aamuina, kun tuntuu, etten saa millään hiuksiani muuten ojennukseen. 

Four Reasonsin Volume Booster eli tyvikohottaja on ollut mulla käytössä jo pari vuotta. Käytän tota lähes joka kerta, kun en laita hiuksiani kiinni. Tarkoitus on siis suihkia tota hiusten tyviosiin, jolloin se antaa kohottavan vaikutuksen. Mä myös tupeeraan hiukset muutamia poikkeustilanteita lukuun ottamatta aina, kun laitan hiuksiani jotenkin, sillä muuten ne on käytännössä liimautuneena päähän, mikä mun kohdallani näyttää todella tyhmältä. Pelkkä tupeerauskin toki riittää, mutta yhdistettynä ton tyvikohottajan kanssa lopputulos on paljon pitkäkestoisempi.


Oon jo muutaman vuoden ajan käyttänyt lämpösuojana tätä Franck Provostin Expert lämpösuojasuihketta. Mä en käytä mitään muotoilulaitteita tai hiustenkuivaajaa hiuksiini päivittäin, mutta melko usein kuitenkin suoristan hiukseni, jolloin lämpösuoja tulee tarpeeseen. Valitettavasti toi antaa suojan vain 180 asteen saakka ja melko usein varsinkin hiuksia kihartaessani laitan sen raudan jonkin verran kuumemmalle. Tällä saa myös kivasti sähköisyyttä kuriin ja joskus aiemmin käytin tätä ihan päivittäin vaikken olisi suoristanutkaan hiuksiani, jotta sain niistä helpommin käsiteltävät. Hakusessa olisi kuitenkin uusi lämpösuoja, joten vinkkejä otetaan ilomielin vastaan!


Tätä XZ:n suklaan ja vaniljan tuoksuista hoitosuihketta suihkin hiuksiini aina silloin tällöin kun haluan niihin ihanan tuoksun. En mä tältä oikeastaan mitään muuta edes hae, vaikka tämäkin kyllä jonkin verran vie sähköisyyttä pois. Tä on jäänyt viime aikoina todella vähälle käytölle, sillä mulla on erikseen hiuksiin jätettävät hoitoaineet ja sitä kaipaamaani tuoksua saan hiuksiini ihan riittävästi hiuslakoistakin.


Tämän pienikokoisen Osis+ Glamination kiiltokiinteen sain LivBoxista enkä oo tainnut käyttää tuota kuin ihan muutaman kerran. Toi on siis ihan tavallinen hiuslakka, joka antaa lisäksi kiiltoa hiuksiin. Mä en itse tykännyt käyttää tota kampauksen tms. kiinnitykseen, koska toi ei ole teholtaan yhtä hyvä kuin Tigin tai Four Reasonsin lakat, mutta oon suihkinut tota välillä vielä kevyesti niiden lisäksi saadakseni hiuksiin hieman kiiltoa. Sitä kiiltoakaan ei mitenkään ihan hirveästi ainakaan mun hiuksiini tolla tuotteella saa, mutta kyllä sen eron ihan tavallisen hiuslakan ja tuon välillä jotenkin huomaa.


Hiukset tulee suoristettua ja kiharatkin yleensä tehtyä tuolla Remingtonin Sleek & Curl -muotoiluraudalla. Ostin sen noin puolitoista vuotta sitten ja oon ollu tosi tyytyväinen tohon. Lämmön saa säädettyä 150-230 asteeseen ja rauta lämpenee melko nopeasti. Mulla on myös Remingtonin Pearl Wand -kiharruspuikko, joka on erittäin helppokäyttöinen, mutta ei enää oikein sovellu mulle niin hyvin, kun mun hiukset on nykyään aika pitkät. Toki tolla siis voi pitkiäkin hiuksia kihartaa, mutta jos ei halua latvoista kiharan olevan todella pientä niin siinä kihartamisessa kestää varsin kauan ja saan nopeammin kiharat suoristusraudalla. Tossa on myös suuri vaara polttaa sormensa, mutta onneksi mukana tulee toiselle kädelle suojahanska.

Mun tekis ihan hirveästi mieli hankkia sellanen automaattikiharrin, mutta se kova hinta vaan pidättelee mua. Ehkä joskus tulevaisuudessa, jos niiden hinnat vähän putoavat nykyisestä :D

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille! <3

2 kommenttia:

  1. hmmph sääli miten nuoret nykyään ovat kovin pinnallisia ja elämä pyörii vain meikkien ympärillä...kyllä se oikea elämä sinunkin kohdallesi joskus osuu ja tajuat ettei elämä ole upeaa ja ihanaa glamouria meikkien keskellä...ei pahalla tämä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka kirjoitan blogia, joka käsittelee meikkejä ja kosmetiikkaa, se ei tarkoita että koko elämäni pyörisi kyseisten asioiden ympärillä.

      Poista

Kiitos kommentista!