sunnuntai 22. toukokuuta 2016

Viikon 20 kosmetiikkauutuudet

Moikka :) Nyt olisi luvassa ostospostausta taas vaihteeksi. Mitään kovin suurta ja ihmeellistä mä en ole nyt tämän viikon aikana saanut, mutta jotain pientä kivaa kuitenkin. Mulle itse asiassa yritettiin perjantaina toimittaa yhtä pakettia, josta tossa viikko sitten ohimennen mainitsinkin, mutta enhän mä tietenkään ollut silloin kotona. No, uusi yritys maanantaina toiseen osoitteeseen ja toivottavasti saan paketin itselleni, sillä en millään malttaisi odottaa sen saapumista! Siitä siis lisää ensi viikolla ;D Mulla on itse asiassa muutenkin vähän sellainen tilanne, että postausideoita ja puolivalmiita postauksia löytyy ihan tajuton määrä, mutta mulla ei oo aikaa kirjoittaa niitä loppuun. Ensi viikkokin on jo aika täynnä ohjelmaa, mutta perjantaina mulla alkaa pienenpieni kesäloma, jonka aikana koitan sitten saada kirjoiteltua ja julkaistua noita postauksia. Mennään nyt kuitenkin niihin ostoksiin:


Aloitetaan mun iHerbin tilauksesta, joka sisälsi tälläkin kertaa Real Techniquesin meikkisiveltimiä. Tilasin itselleni tuon Deluxe Gift Setin, joka sisältää viisi eri sivellintä. Lisäksi mun oli ihan pakko tilata tuo Lash-Brow Groomer sivellin sen jälkeen, kun Kata oli sitä niin paljon kehunut! Paketti tuli perille suhteellisen nopeasti, alle parissa viikossa ja mä olen taas kerran enemmän kuin tyytyväinen tilaukseeni! Deluxe Gift Setistä löytyy myös tuollainen valkoinen clutch, joka ei kyllä mulla pääse käyttöön. Mä en muutenkaan käytä clutcheja oikeastaan koskaan, sillä pelkään hävittäväni sellaiset ja mulla on yleensä liikaa tavaraa mukana, jotta ne kaikki mahtuisivat tollaseen :D Setti maksoi yhteensä 16,75 € eli ei todellakaan paha hinta viidestä meikkisiveltimestä! Lash-Brow Groomer maksoi 5,28 €.


Ajattelin vielä esitellä pikaisesti kaikki nämä siveltimet ja aloitetaan tästä Lash-Brow Groomerista, josta löytyy siis ripsi- ja kulmakammat. Mä ostin tämän itse juurikin tuon ripsikamman vuoksi, sillä siitä olin kuullut kehuja. Aika monestihan ripsikammat ovat muovia ja piikit suhteellisen paksuja, mutta tässä ne ovat metallia ja todella ohuita ja voi kyllä - tällä saa ripset eroteltua aivan taivaallisen hyvin! Ei ole pelkoa, että enää koskisin mun vanhaan muoviseen ripsikampaan. 


Yllä oleva Fine Liner Brush soveltuu loistavasti geelirajausten tekoon. Tolla sai kivasti silmät rajattua ja jälki oli tarkkaa ja melko ohutta, mutta tykkään kyllä enemmän mun Sigman rajaussiveltimestä, sillä sen kärki on suipompi, minkä ansiosta sillä saa vielä ohuempaa jälkeä. Hyvin toimi kuitenkin myös tämä sivellin!

Base Shadow Brush on pyöreähkö ja suhteellisen pullea luomivärisivellin, jonka malli muistuttaa mun mielestä aika paljon häivytyssivellintä. Oon käyttänyt tätä sekä liikkuvalle luomelle luomivärin lisäämiseen sekä luomivakoon häivyttämään värejä. Toimii ihan kivasti kummassakin, mutta itse aion käyttää tätä jatkossa juurikin luomivärin lisäämiseen liikkuvalle luomelle. Oikeastaan tämä on mun mielestä tosi hyvä tällainen perussivellin sellaiselle ihmiselle, joka ei halua käyttää tai ei tarvitse silmämeikkinsä tekoon kovin montaa sivellintä.


Tapered Foundation Brush on siis meikkivoiteen levitykseen tarkoitettu sivellin ja tämän setin ainut sivellin, jota mä en aio käyttää. Mä käytän meikkivoiteen levitykseen juurikin tällaisia siveltimiä (tällä hetkellä Sigman F60 Foundation) ja alkuun olinkin innoissani tästä siveltimestä. Mutta.. Toi karva oli jotenkin todella kovaa ja raapi mun ihoa ihan älyttömästi, kun yritin tolla levittää meikkivoidetta. Se ihan oikeasti sattui eikä ole pelkoa, että toista kertaa lähtisin ton kanssa meikkivoidetta kasvoilleni levittämään. En sitten tiedä johtuiko se raapiminen siitä, että noi karvat on aika lyhyitä ja tiiviitä, sillä normaalisti synteettinen karva on todella pehmeää. Tämä ei.


Ja vielä kaksi viimeistä sivellintä. Suurempi Multi-Task Brush on nimensä mukaisesti monitoimisivellin, jolla pystyy levittämään sekä puuterin, poskipunan että aurinkopuuterin. Itse olen käyttänyt tätä irtopuuterin ja aurinkopuuterin levitykseen. Irtopuuterille tämä on täydellinen ja vaikka multa löytyy puuterisiveltimiä melkoisen paljon, pidän tästä ehkä kaikkein eniten ja syy löytyy siveltimen koosta. Puuterisiveltimet ovat monesti todella suuria ja valitettavan usein myös todella joustavia ja "löysiä". Tässä on kuitenkin mun makuuni riittävän jämäkkä ja tiheä karva ja tämä on juuri sopivan kokoinen. Välillä on kiva käyttää suurempaakin sivellintä irtopuuterille, mutta tästä tuli siis suosikkini siihen puuhaan.

Angled Highlighter Brush on viistopäinen, suhteellisen pienikokoinen sivellin, jolla pystyy näppärästi levittämään esimerkiksi highlighterin. Toimii siinä hyvin, mutta mä suosin nykyään poskipäiden korostamiseen vähän isompaa sivellintä. Tällä siveltimellä saa kuitenkin kivasti korostettua esim. nenänpäätä ja amorinkaarta. Näppärä ja hyvä sivellin, ei mitään valittamista!


Kissin ripset nousivat nopeasti suosikeiksini, kun niitä maaliskuussa pääsin testaamaan ja nappasin eilen kaupasta mukaani nämä Flirt räpsyt. En ole näitä vielä testannut ja vähän pelottaakin, että onko noi turhan tuuheat ja tummat, mutta sen näkee sitten kun pääsen näitä testaamaan :) Mä en ole vielä kertaakaan testannut tota ripsien mukana tulevaa liimaa, mutta noi ripsien laittoon tarkoitetut asettimet on mun mielestä tosi hyvät ja käytän niitä nykyään oikeastaan aina irtoripsiä laittaessani. Nämä maksoivat 7,50 €.


Multa pääsi irtopuuteri loppumaan, joten aloin tossa pari viikkoa sitten kuumeisesti etsi netistä jotain uutta Lumenen irtopuuterin tilalle. Halusin nimenomaan ostaa jonkun uuden mitä en ole aiemmin testannut, vaikka oon ollut tosi tyytyväinen sekä Lumenen että Lily Lolon puutereihin. Lopulta bongasin feeluniquelta tämän Nude By Nature merkin Translucent Loose Fininshing Powderin ja koska tämä sattui olemaan vielä alennuksessa, klikkailin tuotteen ostoskoriin ja kyllä kannatti! Tällä saa todella silkkisen lopputuloksen, joka pysyy iholla pitkään. Translucent puuterit ovat mun suosikkejani, sillä niiden kanssa ei tarvitse miettiä onko puuteri oikean väristä omalle iholle ja irtopuuteri on mulle nykyään ihan pakollinen tuote meikin kiinnitykseen. Sipaisen kyllä kevyesti aina myös kivipuuteria kasvojen T-alueelle irtopuuterin jälkeen, mutta muuten mennään irtopuuterilla. Kasvot eivät näytä liian puuteroiduilta tämän kanssa ja mun mielestä myös toi purnukka on todella kaunis. Maksoin tästä 26,14 €


Feeluniquelta lähti mukaan myös toinen pakollinen tuote, nimittäin Urban Decayn Eyeshadow Primer Potion Original. Mun vanha UD:n silmämeikinpohjustaja loppui enkä todellakaan voisi enää edes kuvitella tekeväni silmämeikkiä, jonka pohjalla ei olisi tätä primeria. Se on taas niin hassua, että pari vuotta sitten en osannut edes ajatella tarvitsevani jotain pohjustajaa silmämeikeilleni, mutta sellaisen saatuani ihmettelin miten oon koskaan pärjännyt ilman :D Aika monilta muiltakin oon kuullut ihan samaa ja UDEPP on täysin maineensa veroinen - aivan mahtava tuote, jota voin suositella ihan kaikille, jotka luomivärejä käyttävät. Olisin tilannut tämän Sokokselta, mutta se oli sieltä päässyt loppumaan, joten feelunique oli sitten seuraava vaihtoehto. Tämä maksoi 19,01 €.


Cocopandalta tuli taas tilattua pari theBalmin tuotetta, joista toinen oli tämä Bahama Mama Bronzer, joka mun on pitänyt ostaa itselleni jo aikoja sitten. Mä käytän mattaista aurinkopuuteria nykyään oikeastaan aina meikatessani - joko yksin tai yhdessä voidemaisten varjostusvärien kanssa syventämään sitä varjostusta. Tästä oon kuullut paljon kehuja, joten pakkohan se oli itsekin testata, varsinkin kun kaipasin itselleni vähän tummempaa aurinkopuuteria mun Lumenen aurinkopuuterin kaveriksi. Tämä onkin selkeästi sitä tummempi ja ai että miten kauniin lopputuloksen tällä saa! Toki tämän kanssa saa olla tarkkana, että väri häivyttyy ja tällä on myös todella helppo vetää vähän överiksi, joten suosittelenkin olemaan tämän kanssa aika varovainen. Aurinkopuuteria on todella helppo lisätä tarvittaessa, mutta huomattavasti vaikeampi saada pois. Cocopandalla tuntuu olevan nykyään oikeastaan aina theBalmia tarjouksessa ja tämäkin lähti sieltä hintaan 13,90 €.


Eyeliner kuuluu myös mun jokapäiväiseen meikkiin ja tällä hetkellä mulla on taas päällä kausi, kun käytän oikeastaan pelkästään nestemäisiä eyelinereita. Mulla oli erittäin hyvä Essencen nestemäinen High Shine eyeliner, joka antoi siis sellaisen korkeakiiltomaisen lopputuloksen, mutta koska se vetelee viimeisiään enkä oo jaksanut raahautua ostamaan uutta, tilasin itselleni Cocopandalta tuon theBalmin Schwing Liquid Eyelinerin. Kuten kuvastakin näkyy, siveltimen kärki on todella ohut, mikä mahdollistaa hyvinkin ohuen ja tarkan rajauksen tekemisen. Lisäksi toi on todella napakka, mutta ei kuitenkaan niin kova, että se tuntuisi ikävältä tai raapisi ihoa. Rajausjälki kuivui todella nopeasti täysin mataksi mustaksi ja näytti ainakin mun silmääni oikein hyvältä. Hintaa tällä oli alennuksessa 12,75 € ja seuraavan kuvan alla selitys sille, miksen tämän pysyvyydestä pahemmin osaa vielä sanoa mitään.


Tosiaan ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kerran, kun olen tuota theBalmin eyelineria käyttänyt, lopputulos oli muutaman tunnin kuluttua tämä. Ja ei, tää ei johtunut tosta eyelinerista enkä myöskään itkenyt, koska olin surullinen :D Itkin ihan puhtaasti siitä syystä, että tein ruokaa mihin tuli sipulia. Joo, sipulin pilkkominen nyt aiheuttaa aika monesti pientä silmien kirvelyä ja ehkä jopa niitä kyyneliä, jos siitä paikan päältä ei lähde hetkeksi pois. Nyt reaktio oli astetta voimakkaampi ja hetken aikaa mä oikeasti luulin, että tuun sokeeksi kun se kipu oli jotain niin järkyttävää. Ryntäsin äkkiä pois keittiöstä ja parvekkeelle ja kun sekään ei auttanut, juoksin kylppäriin ensin pesemään ne mun sipulissa olevat kädet puhtaiksi, jotta voisin pestä naamani, ja siinä kohtaa sitten helpotti. Päätin napata kavereideni iloksi pari kaunista kuvaa tosta lopputuloksesta, kun silmät ei tosiaan enää sattuneet ja sen jälkeen pestä meikit pois :D Kyseessä ei tosiaan ole vedenkestävä eyeliner, minkä ehkä näkee kuvastakin ja aika kauniisti ne rajaukset myös levisivät tossa hässäkässä. Muuten rajaukset oli pysyneet paikallaan todella kauniisti, mutta siis tämän takia en vielä osaa sanoa, miten hyvin ne pysyvät silmissä koko päivän. Itkua tää eyeliner ei selkeestikään kestä :D

Sellaisia uutuuksia tällä viikolla! Oletteko käyttäneet näitä tuotteita? :)

18 kommenttia:

  1. Haha, sipulin pilkkominen on kyllä hyvä tapa testata meikin pysyvyyttä!:D Noille Real Techniquesin meikkisiveltimille olis kyllä tällä suunnalla tarvetta - täytyy varmaan pistää tilaukseen!:)

    http://elli-amanda.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin on :D Ja tulipahan huomattua, ettei toi eyeliner todellakaan ole vedenkestävä :'D Suosittelen, RT:n siveltimet on tosi hyviä! :)

      Poista
  2. Hauskat Schwingin testikuvat! :D Mä jo ihmettelin, että mitä on tapahtunut. :)
    Mä testasin perjantaina ekaa kertaa Kissin ripsiliimaa ja mä tykkäsin siitä. Mun tyyli laittaa irtoripset on aika haparoiva ja saan asetella niitä pariin otteeseen. Ripset kuitenkin pysyivät silmissä koko illan, eivätkä alkaneet repsottaa. Nyt uskallan käyttää Kissin liimaa muulloinkin. Aiemmin olen käyttänyt vain ja ainoastaan Duo-liimaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah jep :D Juu ei onneksi mitään ruoanlaittoa vakavampaa :'D Duoa oon mäkin käyttänyt nyt jo jonkin aikaa, mutta kiva kun kerroit kokemuksiasi tosta Kissin omasta liimasta! Ehkä mäkin uskaltaudun sitä nyt testaamaan :)

      Poista
  3. Hyvä tuo testikuva! :D Ekaks kun nähtyäni luulin, että oot itkenyt, mutta sitte tajusin kuvan pointin kun luin tekstinkin. Mä oon nyt kans innostunut tekemään rajauksia :) Oon huono käyttämään noita nestemäisiä, teen sellasella en nestemäisellä eyelinerilla(mikä sen nimi on:D).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin :D Juu ei tosiaan onneksi oo mitään vakavaa sattunut :) Rajauksilla saa kyllä kivaa vaihtelua silmämeikkiin! Meinaatkohan ihan vaan rajauskynää? Tai mahdollisesti jotain purkissa olevaa geeliä? :D

      Poista
    2. Purkissa olevaa vähän kuin geeliä :D Oon huono selittämään.. :D

      Poista
    3. Joo ymmärrän hyvin mitä meinaat! :D Multakin löytyy tollasia pari kappaletta ja ne on superkäteviä :)

      Poista
  4. Mikä on korkeakiiltomainen lopputulos? Vertaat Essencen lineria tuohon the Balmiiin, josta kuitenkin sanoit et tulee matta lopputulos? Nii mitä toi tarkottaa ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi ei, minä ja mun selitykset :D Eli siis toi mun Essencen toinen eyeliner on nimeltään Liquid Ink High Shine Eyeliner ja se ei kuivu mataksi kuten eyelinerit yleensä vaan jää tavallaan vähän märän näköiseksi, kiiltäväksi ja se heijastaa valoa. Toi mun korkeakiilto on heitetty suoraan tosta englanninkielisestä versiosta, mutta siis kyllä se vähän korkeakiiltoa muistuttaa, kun jää sillä tavalla kiiltämään. Mitään glitteriä tms. tossa ei kuitenkaan ole :) Tossa linerin kyljessä sanotaan, että "Liquid eyeliner with a high shine effect". En tiedä avautuiko tää nyt vieläkään yhtään, kun oon maailman surkein selittämään tällasia :D

      Poista
  5. Kiva kuulla, että tykkäät RT:n ripsikammasta! Se on kyllä todella hyvä, ei tulisi mieleenkään enää käyttää sellaista muovista ripsikampaa. Mietin itsekin tuota RT:n settiä, mutta kaikki siveltimet eivät varmasti tulisi käyttöön, joten päätin jättää tuon hankkimatta. Nuo pinkit siveltimet vaikuttavat hyviltä, mutta enköhän pärjää ilmankin :)

    theBalmin Bahama Mama on mun suosikki aurinkopuuteri ehkä ikinä, ainakin mattaisista. Kun viime postauksiisi kommentoin, että varjostusten kanssa pärjään loistavasti hyvällä matta-aurinkopuuterilla, mietin samalla juuri Bahama Mamaa :D Oho, taitaa jäädä multa testaamatta tuo eyeliner. Mun silmät vuotavat kaikesta mahdollisesta: sipulista, tuulesta, auringonpaisteesta, jos silmään menee roska jne, joten eyelinerin pitää olla vedenkestävä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on eikä paluuta niihin muovikampoihin enää kyllä ole :D Mulla ei onneksi jää tosta setistä kuin yksi sivellin täysin käyttämättä, joten sen puoleen toi setti tuli ihan tarpeeseen :)

      Bahama Mama on aivan ihana! Ja sävyltäänkin ihan täydellinen korostusten tekemiseen, kun se on riittävän tumma ja kylmä. Mun Lumenen aurinkopuuteri esimerkiksi on vähän turhan lämpimän sävyinen eikä se ole yhtä pigmenttinen kuin toi theBalmin. Juu en kyllä suosittele tota eyelineria, jos silmät vuotavat herkästi :D Ei mulla normaalisti ihan tolla tavalla meikit leviä, vaikka silmät vuotaisivat, mutta nyt jouduin oikein rutistamaan niitä kiinni, kun sattui niin hemmetin paljon :'D Vedenkestävän eyelinerin osto on mullakin kyllä taas edessä, koska sellanen on tietyissä tilanteissa vaan selkeesti parempi.

      Poista
  6. Haha, voi ei tuo viimeinen kuva :D Mullakin alkaa aina silmät vuotamaan sipulista, onneksi sitä tulee pilkottua todella harvoin :D Kivoja ostoksia taas, RT:n siveltimet on ihan täyttä rakkautta ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo eikös ookin kaunista :'D Mä tarviin varmaan kotiin miehen, kenet voin pistää aina pilkkomaan sipulit mun ruokiin :D Tai sitten laitan vaan jatkossa jotkut lasit päähän niin ei ala silmät vuotaa ihan niin herkästi! RT:n siveltimet on hyviä ♥ :)

      Poista
  7. Kuulostaa mahtavilta tuotteilta ja voi että toi vika kuva haha! :D♥ Täytyy testata tuota Bahama Mama Bronzer aurinkopuuteria, sillä se on ollut myös mun ostolistalla monta viikkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah<3 :D Testaile ihmeessä, toi on ehdottomasti paras matta-aurinkopuuteri, minkä itse oon omistanut! :)

      Poista
  8. Hhhaha ai luoja, tiedän niin tunteen kun sipuli laittaa itkemään! Kannattaa käyttää aurinko/laskettelulaseja silloin, se auttaa :DDD Mutta tosiaan, tuota puuteria pitää ehdottomasti testata, kun edellinen loppuu joskus. Tuntuu, että se Lily Lolon puuteri ei kulu yhtään, vaikka sitä kuinka naamaan töpöttää :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis miten se voikin sattua niin hemmetin paljon? :D Juu mä tossa mietin, että käyn jostain Clas Ohlsonilta ostamassa semmoset suojalasit ja käytän niitä aina jatkossa. Pari opiskelukaveria käyttää semmosia sipulia pilkkoessa, kun ne oli meidän koulun kemian labroihin ostaneet omat lasit eikä oo kuulemma sen jälkeen tarvinnut itkeä :D Mä yllätyin tosi positiivisesti tosta puuterista, se oli aivan ihanaa! Lily Lolon puuterikin on tosi hyvää ja myös hurjan pitkäkestoista :)

      Poista

Kiitos kommentista!