keskiviikko 1. marraskuuta 2017

Ei sittenkään joulukalenteria tänä vuonna?


Mä kuulun niihin ihmisiin, jotka aloittivat tämän vuoden kosmetiikkajoulukalenterin miettimisen jo siinä vaiheessa, kun edellisen vuoden kalentereista oli vielä luukkuja avaamatta. Mietin eri vaihtoehtoja ja selailin kalenterien sisältöjä muiden blogeista. Olin innoissani omasta Lookfantasticin joulukalenteristani ja olin täysin vakuuttunut siitä, että tulen ostamaan itselleni kosmetiikkaa sisältävän joulukalenterin myös vuonna 2017. Miksi en ostaisi?

Niin se on toisaalta ihan hyvä kysymys. Kalenteri-intoilu alkoi uudestaan suunnilleen kuukausi/pari sitten, kun eri paikoissa alettiin pikku hiljaa koota yhteen tämän vuoden kalenterivaihtoehtoja. Blogeissa on viime viikkojen ajan näkynyt erilaisia koosteita ja listauksia kalentereista ja ihmiset ovat esitelleet jo hankkimiaan kalentereita. Mitä enemmän oon näitä postauksia lukenut ja kuvia katsellut, sitä enemmän mun innostus on laantunut. Ei siksi, etteikö tänä vuonna olisi tarjolla toinen toistaan ihanamman kuuloisia kalentereita. Mä en vaa tiedä haluanko tänä vuonna laittaa sellaiseen niin suurta summaa rahaa.


Kalentereita on toki monen hintaisia. Reilulla viidelläkympillä saisin itselleni jo oikein hyvän ja mieluisan kalenterin NYX:ltä tai hitusen suuremmalla summalla The Body Shopilta. Molemmat houkuttelevat mua ja oon molemmat myös klikannut verkkokaupoissa ostoskoriin, mutta aina jättäny tilaamatta. Harkitsin tilaavani myös elevenin valtaisan ja arvoltaan yli 500 euron joulukalenterin, mutta lopulta jätin senkin tekemättä. Siinä kohtaa syynä ei niinkään ollut kalenterin 145 euron hinta vaan se, että kalenteri sisälsi melkoisen paljon brändejä, jotka eivät ole eläinkokeettomia. Vaikka sisältö varmasti onkin ihan huikean hyvä, en oikein näe omalla kohdallani järkeä ostaa kalenteria, jonka sisältöön todennäköisesti ihastuisin, mutta joita en kuitenkaan voisi sitten ostaa itselleni myöhemmin. Vähän sama homma oli toki viime vuoden LF:n joulukalenterissa, mutta se on jo ollutta ja mennyttä.

Tällä hetkellä musta vaan tuntuu, että jo se reilu 50 euroa on mulle liikaa kalenterista. En oikein itsekään ymmärrä tätä logiikkaani, sillä kyllähän mä ostelen niitä viidenkympin luomiväripalettejakin vähän väliä. Uusin odottelee tällä hetkellä Postissa, että pääsen hakemaan sen. Jotenkin ne kalenterit ei vaan tällä hetkellä innosta ja hieman ehkä pelottaa, jos kalenterin sisältö ei sitten olekaan mieluinen. Mä toki käytän kosmetiikkaa aika laajalti ja mulle kelpaa vähän mikä tahansa, mutta totta kai tollasissa isoissa kalentereissa on aina niitäkin tuotteita, jotka ei niin herätä kiinnostusta ja innostusta. NYX:n Lippie Countdown kalenterin olisin jo tilannut itselleni, mutta koska tiedän sen sisältävän myös sellaisia NYX:n huulimeikkejä, joita en itse halua käyttää ja jotka eivät mun huulillani toimi, oon jättänyt sen toistaiseksi tilaamatta. Ton kalenterin kanssa arvon tosin vieläkin, jos kuitenkin tilaisin sen ja laittaisin vaikka blogiin sitten arvottavaksi ne yksilöt, joille itselle ei ole käyttöä. 


Mietin asiaa ehkä vähän liikaakin siltä kannalta, että mä voisin samalla summalla ostaa itselleni jotain sellaista kosmetiikkaa, josta oikeasti pidän ja jonka itselleni haluan. Kalentereissa on toki se oma yllätysmomenttinsa joka aamu ja saahan siitä kivaa sisältöä blogiinkin, mutta saa tosiaan nähdä näkyykö mun blogissani tänä vuonna joulukalenteripostauksia. Ehkä mä sen NYX:n kalenterin vielä tilaan, mikäli niitä ei myydä loppuun jo tän mun jahkailuni aikana, mutta tosiaan mun innostukseni erilaisia kosmetiikkakalentereita kohtaan ei oo nyt kovinkaan korkealla. Ja oon siitä itse melko ihmeissäni, kun luulin tosiaan olevani ensimmäisten innostuneiden joukossa tilaamassa ties mitä joulukalentereita itselleni :D

Oletteko te hankkineet jouluksi kalenterin tai aiotteko hankkia? Kosmetiikkaa tai jotain muuta sisältävän :)

31 kommenttia:

  1. En tilaa, koska niissä on aina tuotteita jotka jää pyörimään turhanpäiväisinä kaappiin, ja ostan mieluummin niilläkin rahoilla jotain joka oikeasti tulee myös käytettyä.
    Kaikkea mitä mieli halajaa kun ei ole pakko saada :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei todellakaan olekaan ja välillä on myös ihan hyvä tosiaan jättää ostamatta niitä ei-pakollisia juttuja :) Aika monella taitaa olla sama linjaus, ettei halua ostaa tällaisia kalentereita juurikin sen takia, että joukkoon mahtuu todennäköisesti aina myös turhia ja itselle sopimattomia tuotteita.

      Poista
    2. Mulla oikeastaan samat fiilikset kuin Helillä. Kalenterit on kivoja, mutta onko ne kuitenkaan loppujen lopuksi välttämättömiä? Viime vuonna satsasin yhteen kalenteriin ja pr-lähetyksenä tuli muistaakseni yksi kalenteri, mutta suurimman osan luukkujen sisällöstä heitin suoraan sinne laatikkoon, minne säilön kaikki näytekokoiset tuubit. Sinne meni aikoinaan myös LivBoxin sisältö, kun harva tuote tuli oikeasti otettua käyttöön. Jos päädyn hankkimaan tänä vuonna kalenterin, haluaisin, että se on täysin luonnonkosmetiikkaa, koska se kiinnostaa eniten ja tuotteet tulisi sitten myös kokeiltua/käytettyäkin. Mitä tulee elevenin kalenteriin, on se varmasti hulppea ja ihana, mutta itse en näe mitään järkeä omalla kohdallani satsata 145 euroa joulukalenteriin, kun suosin luonnonkosmetiikkaa, joten suurin osa tuotteista tulisi varmasti lahjoitettua eteenpäin, joitain meikkituotteita lukuunottamatta. Mulla tuli eilen illalla itse asiassa idea kalenterista, joka ei sisältäisi ollenkaan tavaraa. Sellainen olisi ihana toteuttaa <3

      Poista
    3. Luonnonkosmetiikkaa sisältävä kalenteri olisi kyllä mieluinen mullekin :) Mähän en oo mitenkään turhan montaa eri luonnonkosmetiikkabrändiä testannut, joten siinä tulisi varmasti useampikin tutuksi! Sultakin varmasti löytyy hurja määrä kosmetiikkaa ja just niitä itselle mieluisia tuotteita, joten en yhtään ihmettele, että vaikkapa LivBoxeista tulleet ei aina sitten oo päätyneet käyttöön asti. Mulle LivBox oli vielä pari vuotta sitten tosi hyvä juttu, kun sitä kosmetiikkaa ei vielä ollut niin kovin paljoa, mutta nykyään noista bokseista tulee yhä enemmän ja enemmän sellasta itselle "turhaa" tavaraa.

      Poista
  2. Mulla on vähän samanlaiset fiilikset olleet noiden kosmetiikka joulukalenterien kohdalla. En osaa päättää, minkä merkin tai millaisen kalenterin haluaisin. Kaikissa kalentereissa on kuitenkin sellaisia tuotteita mistä ei itse juurikaan pidä ja mulla ne jää käyttämättä vaikka kaikki kosmetiikka on tervetullutta :D
    Joten oon melkein kans tullut siihen päätökseen,että ostan mielummin pari kivaa tuotetta kuin ostan yhden kalenterin jossa osa tuotteista on vaan mieleisiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niinhän se on. Noiden kalenterien pitää kuitenkin pystyä miellyttämään niin montaa ihmistä, joilla kaikilla on hieman erilainen maku ja tarpeet kosmetiikan suhteen, että pakostakin joukkoon mahtuu aina niitä ei-niin-kivoja tuotteita :D Samoilla linjoilla oon sun kanssa ja oon jo täysin kuopannut kaikki joulukalenterihaaveet tältä vuodelta. Katsotaan ensi vuonna uudemman kerran!

      Poista
  3. Mä en ole hankkinut, enkä aio hankkia kosmetiikkakalenteria. En tilaa mitään kuukausiboxejakaan, koska en halua maksaa yllätyksistä, vaan määritellä itse mitä ostan. Kosmetiikkakalenteri on samaa sarjaa; vaikka ajatuksena on mahdottoman mukava, niin en siltikään halua pistää rahojani sellaiseen. Halua ostaa täsmätuotteita.
    Jonkun suklaakalenterin tai ihan perinteisen joulukalenterin aion ostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuukausiboksit menee mulla vielä ihan sen takia, että ne on niin edullisia. Ja yleensä niistä kuitenkin saa rahoilleen vastinetta. Joku +100 euron kalenterin sen sijaan olettaa olevan suorastaan loistava, jottei siihen pettyisi :D Mulla ei ole ollut suklaakalenteria moneen vuoteen, mutta nyt voisi kieltämättä hankkia sellaisen :)

      Poista
  4. Mulla on käynyt ihan samalla tavalla, innostus on laantunut, mitä enemmän oon lukenut joulukalenteripostauksia. :/ Nyt ne alkaa tulla jo korvista ulos! Mut osittain myös ihan päätin et kun tein niin paljon ostoksia NYC:issä, niin en nyt osta mitään kallista joulukalenteria. Eli luultavasti suklaakalenterilla mennään. Toisaalta myös mikään eläinkokeeton kalenteri ei ole niin suuresti innostanut, että olisi tullut himo hankkia se. Noissa nettikauppojen ym. kalentereissa on just niin paljon mukana ei-eläinkokeettomia brändejä :( Ainoat, mitkä oikeasti himottelivat ovat Molton Brown ja Charlotte Tilbury, mutta en vain mitenkään voi maksaa 200-300 joulukalenterista. Tuo summa menee mielestäni jo älyttömäksi. Mut säästyypähän rahat sitten johonkin muuhun, vaikka aleshoppailuun joulun jälkeen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis joo mä en enää edes halua lukea niistä, kun ei vaan jaksa enää kiinnostaa ja oon niin paljon eri kalentereista jo lukenut :D Joo just LF:n tai elevenin kalentereita miettiessä tuli mieleen se, että niissä tosiaan on väistämättäki mukana ei-eläinkokeettomien merkkien tuotteita :/ Noiden kalenterien hinnat on kyllä melko kovat :D Mä en itse ikinä laittaisi mihinkään kosmetiikkatuotteeseen noin paljon rahaa, en edes kalenteriin, vaikka sen arvo varmasti olisi tota summaa paljon suurempi :D

      Poista
  5. Mä haluaisin kanssa kovasti jonkun kosmetiikka kalenterin, mutta taitaa jäädä hankkimatta :D Nimenomaan kalliiden hintojensa takia, koska niissä on kuitenkin semmoisia tuotteita joille ei ole tarvetta tai sitten ei tule vaan käyttöön kun ei sovi itselle. Tuo Nyxin huulipuna kalenteri kyllä kiinnostaisi, mutta mulla on huulipunia tällä hetkellä melkein jokaiselle päivälle kuukaudessa omansa, joten ehken tarvitse nyt yhtään ylimääräistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NYX:n kalenteri kiinnostaisi muakin just sen takia, että tykkään niin paljon huulipunista, mutta ei mullakaan oikeasti ole tarvetta enää hankkia yhtään uutta. Kuten ei selkeesti sullakaan, ihana määrä sultakin löytyy punia! <3 Parempi ostaa noillakin rahoilla jotain sellaista, jota oikeasti haluaa ja/tai tarvitsee :)

      Poista
  6. Mulla ei ole koskaan ollut kosmetiikkakalenteria, mutta viime jouluna jo päätin, että tänä vuonna ostan. Oon kuitenkin pohtinut ihan samoja asioita, kuin säkin ja kalenterin osto on jäänyt. Viimeksi pari päivää sitten Lookfantasticin kalenteri oli ostoskorissa, mutta sitten peräännyin ja jätin sen tilaamatta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LF:n kalenteri oli viime vuonna tosi hyvä ja koska oon tänkin vuoden sisällön nähnyt, olisin ollut siihenkin kyllä tyytyväinen! :D Noiden kalenterien hinnat on vaan melko kovia, kun miettii kuinka paljon jollain sadalla eurollakin saa jo kaikkea muuta edullisempaa.

      Poista
  7. LF:n kalenteri oli oikein kiva ja monipuolinen tänä vuonna, mutta Elevenin kalenteri oli todella suuri pettymys :( Molemmista tuote-esittelyt mun ig:ssä focus_on_skin, jos haluat käydä katsomassa. Ensi vuonna taidan itsekin tyytyä siihen, että tiedän mitä ostan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kävinkin sen sisällön sun IG:stä katsomassa eikä tosiaan harmita yhtään, etten kalenteria tilannut! Toivottavasti on kuitenkin mieluinen monille muille, vaikka sulle olikin valitettavasti pettymys :/ LF:n kalenterin sisältö näytti tosi hyvältä :)

      Poista
  8. Mulla on aika samoja fiiliksiä. Ennen oon oikein himoinnut niitä, mutta hieman suolaisen hinnan takia ne on aina jääneet ostamatta. Varsinkin nyt into on laantunut, kun on vierestä seurannut miten paljon kavereille on jäänyt kaiken maailman puteleita ja käsirasvoja pyörimään laatikoihin. Ehkä tuolla samalla rahalla voisi ostaa jotain mitä oikeasti tarvis :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin vielä pari kuukautta sitten mietin into piukassa, että minkä ihanan kalenterin tänä vuonna hankin, mutta se into on lopahtanut täysin :D Kuitenkin sieltä jäisi niitä purkkeja ja purnukoita pyörimään kaappeihin, kuten säkin sanoit. Katsellaan taas vuoden päästä mikä fiilis silloin on :)

      Poista
  9. Mulla ois jääny tänä vuonna ostamatta kalenterit, mutta Elevenin kalenteri oli liian houkutteleva XD Sain ähkyn viime vuoden kalentereista, ja toivon nyt salaisesti, et sama juttu tapahtuu nytkin niin ei tartte ens vuonna ostaa enää! :) En osaa ajatella, et ens vuonna joku/jokin vois ylittää tota tän vuoden Elevenin pötikkää. LF:n kalenteri livahti "vahingossa" ostoskoriin :D No, toin sen töihin jossa saadaan akkojen kanssa yhdessä jännittää mitä sieltä löytyy. Kunhan olis vaan erilaista tuotetta ku viime vuonna...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä tosi rasittavaa, jos kalenterista löytyy samoja juttuja kuin aiempina vuosina. Esim. TBS:n kalentereissa on ollut just tällasta toistoa :/ Mä oon itse tilannut kalenterin heiltä vaan yhtenä vuonna, eli se toisto ei oo muhun vaikuttanut, mutta muiden blogeista on saanut lukea harmitusta siitä. Toivottavasti elevenin kalenteri miellyttää sua :) Mähän oon sen sisällön jo nähnyt, mutta ei siitä sitten sen enempää ;)

      Poista
  10. Mulla on kosmiskalenterit ensimmäistä kertaa elämässäni! eleven ja L´occitanen kaltsut :) TBS vähän houkuttelis mutta en raaski enää, on tulltu shoppailtua vähän liikaa ja elevenin kalenteri oli aika kallis :)

    Ylempään IN/OUT kommenttiin viitaten, onko hän siis avannut jo elevenin kalenterin? Ei saa ainakaan spoilata sit mitään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. L'Occitanelta löytyy niin ihania juttuja<3 Harmi ettei ole cruelty free merkki :/

      Joo hänen Instasta löytyy kuvasarja, josta myös sisältö on halutessaan nähtävissä :) Ei pelkoa, mä en ainakaan julkaise tänne yhtäkään kommenttia, missä joku voisi spoilata kalenterien sisältöjä!

      Poista
  11. Mä ostin just pari joulusaippuaa, ja ne riittää mulle kalenterin sijaan :D. Mulla ei ole koskaan ollut kosmekalenteria, ja ihan vain siitä syystä, että parhaat ovat niin kalliita enkä tiedä ovatko ne hintansa arvoisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha pitäisköhän itsekin tyytyä tohon? :D Lushilta ainakin saisi ihania jouluisia saippuoita<3 Sepä siinä, kun koskaan ei voi etukäteen tietää mitä kalenteri sisältää. Tai toki voi, jos netistä käy etukäteen kurkkimassa sisällön, mutta siinä menee se koko kalenterin pointti mun mielestä :)

      Poista
  12. Hei mulla on ollu samat fiilikset! Viime vuonna en hankkinu kalenteria muistaakseni ollenkaan,sitä edellisenä Kicksin. Tänä vuonna kattelin vaikka mitä kalentereita mut varsinkin +100e kalenterit sai fiilikset hyytymään kun tuskin kaikki ois ollu nappituotteita. Niinpä sit loppujenlopuks päädyin kynsilakkakalenteriin,oon krantumpi meikeissä ja ihonhoidossa joten tän kans ei sit tuu niin karheita fiiliksiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tosi monilla on ollut tän asian kanssa samnasuuntaisia fiiliksiä :) Kynsilakkakalenteri on varmasti ihan huippujuttu, jos tykkää kynsiä lakkailla! Mullehan sellanen olis ihan vihoviimenen, kun en töissä saa kynsilakkaa käyttää eikä viikonloppuisinkaan pahemmin tule kynsiä lakkailtua :D Mutta tosi kiva, että oot löytänyt itsellesi sopivan kalenterin :) <3

      Poista
  13. Tästä syystä mulla on jäänyt aiempina vuosina kalenterit tilaamatta, mutta sitten toisaalta on tullut sellainen fiilis, että jään jostain paitsi. Ja kun luin ekat jutut elevenin kalenterista tänä vuonna, mulla ei mennyt minuuttiakaan miettimiseen, että hankinko kalenteria tänä vuonna vai en :D Ja olen kyllä ihan mahdottoman innoissani! Mä meinasin myös vetää jo överit ja tilata vielä Lookfantasticinkin kalenterin (kun nyt hei alkuun päästiin!), mutta sitten alkoi ahdistamaan, että entä jos mulla on sitten kaksi kalenterillista tavaraa josta en oikeasti tykkäisikään? Ja mitä kaikkea sillä rahalla voisi saada ;D Joten tyydyin sitten yhteen, ja hyvä niin. Eipä ahdista enää!

    Mutta ymmärrän sun kantin kyllä tosi hyvin, etenkin jos aiemmissa kalentereissa on ollut paljon itsellesi turhaa tavaraa niin kyllä sitten kannattaakin ennemmin ostaa samalla rahalla jotain, mitä oikeasti haluaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi elevenin kalenteri sai kyllä aikamoista hehkutusta etukäteen, toivottavasti pidätte sisältöä myös sen arvoisena! <3 Heh noista olisi kyllä tullut ihan mukava yhteissumma, jos olisit vielä ton LF:n kalenterinkin tilannut :D Sepä näissä on, kun sisältöä ei voi koskaan tietää etukäteen, jos ei halua netistä spoilata itseään. Tänä vuonna mä meen tosiaan ilman kalenteria ja tyydyn seurailemaan kalenterien availua muiden blogeista :)

      Poista
  14. Mä mietin ensin Loccitanea, mutta päädyin Dermosiliin koska se oli hieman edullisempi enkä ole juuri koskaan Dermosilin tuotteisiin pettynyt. Eka kosmetiikkakalenteri ikinä ♥ Mut voi olla et ens vuonna pitäydyn perinteisessä suklaakalenterissa, riippuen miten tää mun yllättää :) Oon samoilla linjoilla et mieluiten laitan rahani sellaiseen mitä oikeesti haluan/tarvitsen/tiedän käyttäväni mut tää yllätysmomentti on ihan kiva juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä pohdittiin töissä, josko oltaisiin toi Dermon kalenteri tilattu ja sitten jokainen halukas olisi vuorotellen saanut avata yhden luukun ja sen sisällön itselleen :) Idea sitten vaan jäi, kun porukka tajusi ettei sieltä tosiaan välttämättä tuu itselle mieluista juttua just sillon, kun itse saa luukun avata :D Kalentereissa just se yllätysmomentti onkin parasta :) Sen takia en itse esimerkiksi ikinä katsoisi etukäteen netistä tilaamani kalenterin sisältöä, sillä haluan yllättyä kerran päivässä luukkua avatessani. Tossa on sitten aina vaan se vaara, ettei sisältö miellytäkään.

      Poista
  15. Lookfantasticin kalenteri veti tänä vuonna kyllä ulkonäköpisteet kotiin :D Sen vuoksi olisi sen voinut ostaa, mutta olen joskus tilannut sitä boksia ja ainakin viime vuonna sisällössä oli samoja tuotteita kuin niissä kuukausilaatikoissa (mikä on tosi harmi).

    Mitä olen parista blogista seurannut pelkästään niiden boksien avaamista, niin jo niissä on samoja tuotteita ollut tämän vuoden aikana.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!